Palle Voldan

2009-05-09 @ 22:03:22

Har tyvär inget foto till de jag ska skriva nu :(

En tidig vårdag 1987 var jag ute och cykla med min kompis Andreas (r.i.p) och på svartaplan vid lillestadskolan fick vi se en kille åka skateboard. Vi hade aldrig sätt något liknande och blev helt tagna. Kille vissade sig heta Patrik "palle" Voldan. Vi gick hem till våra föräldrar och tjatade på att få varsin skateboard. Vi satt vid svartapaln varje eftermiddag och såg massa åka skateboard, men det var Palle som vi kolla in. Han hade en stil som ingen annan och en rickpåse som var stor som en hockeybag. Han laddade gärnet med en sjyukt skönt flow. Någon månad senare fick jag en snata cruz av mamma o pappa :)
10 år senare lär jag känna tre killar som heter Eric, Jonatan och Vincent alla tre gick på lillestadskolan. Dom hade suttit i sina skolbänkar och kollat ut genom fönsten och fåt se Palle skata på svartaplan.
Palle har insperart en hel generation kids till att börja skata.
Han är den ända legend Växjö haft och han är Växjös ända skatare.
Folk säger att Växjös skatecen är mer levande än någonsin, men det håller jag inte med om. Fram till den dagen Palle hittar tillbaka till skateboard igen ser jag växjös skatecen som död.

Palle åker inte skateboard just nu av personliga skäll.

Om du läser detta Palle så hoppas jag värkligen du hittar tillbaka till brädan. Du kommer in sperar ännu en generation växjökids.

I mina ögon är du värdens bästa skateboard åkare


Kommentarer
Skrivet av: Drulle

vem skrev det ens ?

2009-05-10 @ 17:15:49
Skrivet av: jeff

henke som skrivit

2009-05-10 @ 18:18:30
Skrivet av: a

?? vad är detta

2009-05-10 @ 18:22:52
Skrivet av: Ralf Edström

pinsamt?

2009-05-10 @ 19:41:33
Skrivet av: :(

Konstigt skrivet å mycket stavfel, men inte fan är skatescenen död...

2009-05-10 @ 19:57:46
Skrivet av: MG

klart det är tråkigt att man mister en duktig åkare, dock inget som påverkar en hel scen i min mening...

2009-05-10 @ 22:12:53
Skrivet av: MANGE

Skatescenen är inte DÖD,den lever o kommer att fortsätta göra det så länge det finns åkare som tar fram sin bräda då o då.Själv minns jag man var på Wessels stormarknad med föräldrarna o handlade o man provade att stå på en plastbräda sen var man såld,på 80-talet var det en så kallad PUNKBIL man åkte till o från fritidsgården o kompisar.Man var i arabyparken som hade U-ramp o en o annan tävling.Såg Fabian Björnstjärna bränna ner för backen i ett slalomrace.Har dock inte glömt Skate center vid gamla Meckan på 70-talet.Så jag tror inte Skatescenen är DÖD den bara kommer o går.

MVH Gubbskateare 40+

2009-05-11 @ 07:08:39
Skrivet av: Anonym

hur kan man vara så trög att säga att växjös skatescen är död? den är ju större än någonsin?!

2009-05-11 @ 13:04:27
Skrivet av: Anonym

ja verkligen, och den kommer att fortsätta eskalera

2009-05-11 @ 14:06:06
Skrivet av: åke

jag tror inte att han tycker att scenen är död.. bara att han överdriver voldans betydelse.

2009-05-11 @ 15:11:49
Skrivet av: Anonym

"Fram till den dagen Palle hittar tillbaka till skateboard igen ser jag växjös skatecen som död" då tycker jag att han formulerar sig lustigt ;) Sen att jag gärna sett Palle på en skateboard oxo är en annan sak

2009-05-11 @ 17:20:50
Skrivet av: Henkeskate

ha ha ha vad många som skrev :)



Klart inte scenen är död. Vara bara det att jag saknade Palle så sjukt mycket :(

De är svårt att förstå om man inte sätt honom skata.



Men som sagt scenen är hur levande som hälst, men Pallae hade varit grädden på mosset.

2009-05-11 @ 18:35:07
Skrivet av: Anonym

känns som kill-kärlek...

2009-05-11 @ 21:18:51
Skrivet av: Anonym

Mm vi får hoppas han mår bättre snart o vill ta fram o köra igen, han är fett speciell och riktigt skön den där voldan :>

2009-05-11 @ 22:34:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0